Excellencies,
Maritime Securityৰ ওপৰত এই বিশেষ আলোচনাত সংযুক্ত কৰা বাবে আপোনালোক সকলোকে ধন্যবাদ। মই Secretary Generalৰ সকাৰাত্মক বাৰ্তা আৰু U.N.O.D.C.ৰ Executive Directorৰ দ্বাৰা briefingৰ বাবে কৃতজ্ঞতা প্ৰকাশ কৰিছো। Democratic Republic of Congoৰ ৰাষ্ট্ৰপতিয়ে के African Unionৰ অধ্যক্ষ হিচাপে নিজৰ বাৰ্তা দিলে। মই বিশেষভাৱে তেওঁৰ ওচৰত কৃতজ্ঞ। মই ৰুছৰ ৰাষ্ট্ৰপতি, কেনিয়াৰ ৰাষ্ট্ৰপতি আৰু ভিয়েটনামৰ প্ৰধানমন্ত্ৰীৰ উপস্থিতিৰ বাবেও হৃদয়ৰ পৰা কৃতজ্ঞতা প্ৰকাশ কৰিছো।
Excellencies,
সমুদ্ৰ আমাৰ উমৈহতীয়া ঐতিহ্য। আমাৰ সামুদ্ৰিক পথসমূহ international tradeৰ লাইফ লাইন। আৰু, সবাতোকৈ ডাঙৰ কথা এইটো যে এই সমুদ্ৰ আমাৰ Planetৰ ভৱিষ্যতৰ বাবে বহুত মহত্বপূৰ্ণ। কিন্তু আমাৰ এই উমৈহতীয়া সামুদ্ৰিক ঐতিহ্য আজি বিভিন্ন ধৰণৰ প্ৰত্যাহ্বানৰ সন্মুখীন হ’বলগীয়া হৈ আছে। পাইৰেচী আৰু সন্ত্ৰাসবাদৰ বাবে সামুদ্ৰিক পথৰ অপপ্ৰয়োগ হৈ আছে। অনেক দেশৰ মাজত maritime disputes আছে। আৰু climate change তথা প্ৰাকৃতিক সংকটবিলাকো maritime domainৰে জড়িত বিষয়। এই ব্যাপক সন্দৰ্ভত, নিজৰ উমৈহতীয়া সামুদ্ৰিক ঐতিহ্যৰ সংৰক্ষণ আৰু ব্যৱহাৰৰ বাবে আমি পাৰস্পৰিক বোধ আৰু সহযোগিতাৰ এক framework প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব। এনেকুৱা framework কোনো দেশে অকলে প্ৰস্তুত কৰিব নোৱাৰে। ই এক উমৈহতীয়া প্ৰচেষ্টাৰেহে সাকাৰ হ’ব পাৰে। এই ভাবনাৰেই আমি এই মহত্বপূৰ্ণ বিষয়টো সুৰক্ষা পৰিষদৰ সন্মুখলৈ লৈ আহিছো। মোৰ সম্পূৰ্ণ বিশ্বাস আছে যে আজিৰ High Level আলোচনাৰ জৰিয়তে বিশ্বই maritime securityৰ বিষয়টোত মাৰ্গদৰ্শন পাব।
Excellencies,
এই মন্থনক structure দিবৰ বাবে আপোনালোকৰ সন্মুখত পাঁচটা মূলভূত সিদ্ধান্ত ৰাখিব বিচাৰিম। প্ৰথম সিদ্ধান্তঃ আমি legitimate maritime tradeৰ পৰা barriers আঁতৰোৱা দৰকাৰ। আমাৰ সকলোৰে সমৃদ্ধি maritime tradeৰ সক্ৰিয় flowৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীল। ইয়াত অহা জটিলতা সম্পূৰ্ণ বৈশ্বিক অৰ্থনৈতিক ব্যৱস্থাৰ বাবে প্ৰত্যাহ্বান হ’ব পাৰে। Free maritime trade ভাৰতৰ সভ্যতাৰ সৈতে অনাদি কালৰ পৰা জড়িত হৈ আছে। হাজাৰ হাজাৰ বছৰৰ আগতে, সিন্ধু ঘাটী সভ্যতাৰ লোথল বন্দৰ সামুদ্ৰিক বাণিজ্যৰে জড়িত আছিল। প্ৰাচীন সময়ৰ স্বতন্ত্ৰ maritime পৰিৱেশতে ভগৱান বুদ্ধৰ শান্তি বাৰ্তা বিশ্বত বিয়পিব পাৰিলে। আজিৰ সন্দৰ্ভত ভাৰতে এই মুকলি আৰু inclusive এথোছৰ আধাৰত SAGAR – Security and Growth for All in the Region –ৰ vision পৰিভাষিত কৰিছে। এই visionৰ জৰিয়তে আমি নিজৰ ক্ষেত্ৰত maritime securityৰ এক inclusive ভেটী নিৰ্মাণ কৰিব বিচাৰো। এই ভিজন এক Safe, Secure আৰু Stablemaritimedomainৰ। Free maritime tradeৰ বাবেও আৱশ্যকীয়, যাতে আমি পৰস্পৰে পৰস্পৰৰ নাবিকসকলৰ অধিকাৰক সম্পূৰ্ণ সন্মান কৰো।
দ্বিতীয় সিদ্ধান্তঃ maritime disputesৰ সমাধান শান্তিপূৰ্ণ আৰু আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় আইনৰ আধাৰত হে হোৱা উচিত। পাৰস্পৰিক trust আৰু confidenceৰ বাবে ই অতি আৱশ্যকীয়। এই মাধ্যমতে আমি বৈশ্বিক শান্তি আৰু স্থিৰতা সুনিশ্চিত কৰিব পাৰো। ভাৰতে এই বোধ আৰু maturityৰেই নিজৰ চুবুৰীয়া দেশ বাংলাদেশৰ সৈতে নিজৰ maritime boundaryৰ সমাধান কৰিছে।
তৃতীয় সিদ্ধান্তঃ আমি প্ৰাকৃতিক দুৰ্যোগ আৰু non-state actorsৰ দ্বাৰা সৃষ্টি কৰা maritime threatsৰ একত্ৰিত হৈ সন্মুখীন হোৱা দৰকাৰ। এই বিষয়ত ক্ষেত্ৰীয় সহযোগিতা বৃদ্ধি কৰিবলৈ ভাৰতে কেইবাটাও পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছে। Cyclone, ছুনামি আৰু প্ৰদূষণ সম্পৰ্কীয় সামুদ্ৰিক দুৰ্যোগত আমি ফাৰ্ষ্ট ৰেছপণ্ডাৰ হৈ আছো। পাইৰেচী ৰোধ কৰিবলৈ ভাৰতীয় নৌ সেনাই ২০০৮ৰ পৰা হিন্দ মহাসাগৰত পেট্ৰ’লিং কৰি আছে। ভাৰতৰ White Shipping Information ফিউজন কেন্দ্ৰই আমাৰ ক্ষেত্ৰত উমৈহতীয়া
maritime ড’মেইন awareness বঢ়াই আছে। আমি কেইবাখনো দেশক Hydrographic Survey Support আৰু সামুদ্ৰিক সুৰক্ষাত প্ৰশিক্ষণ দিছো। হিন্দ মহাসাগৰত ভাৰতৰ ভূমিকা এক Net Security Provider হিচাপে আছে।
চতুৰ্থ সিদ্ধান্তঃ আমি maritime environment আৰু maritime resourcesক সুৰক্ষিত কৰি ৰাখিব লাগিব। যিদৰে আমি জানো যে, Oceansৰ climateৰ ওপৰত পোনপটীয়া impact হয়। আৰু সেয়ে, আমি নিজৰ maritime environmentক plastics আৰু oil spillsৰ দৰে প্ৰদূষণৰ পৰা মুক্ত ৰাখিব লাগিব। আৰু over-fishing আৰু marine poachingৰ বিৰুদ্ধে উমৈহতীয়া পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিব লাগিব। লগতে আমি ocean scienceতো সহযোগিতা বৃদ্ধি কৰিব লাগিব। ভাৰতে এক মহত্বাকাংক্ষী “Deep Ocean Mission” launch কৰিছে। আমি sustainable fishingক উদগণি দিবৰ বাবেও কেইবাটাও পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছো।
পঞ্চম সিদ্ধান্তঃ আমি responsible maritime connectivityক উদগণি দিয়া দৰকাৰ। এই কথা স্পষ্ট যে সামুদ্ৰিক বাণিজ্য বৃদ্ধি কৰিবলৈ Infrastructureৰ নিৰ্মাণ আৱশ্যকীয়। কিন্তু, এনেকুৱা infrastructure projectsৰ developmentত দলসমূহৰ ফিস্কেল sustainability আৰু absorption capacity মনত ৰাখিব লাগিব। ইয়াৰ বাবে আমি উচিত বৈশ্বিক norms আৰু standards প্ৰস্তুত কৰিব লাগিব।
Excellencies,
মোৰ বিশ্বাস আছে এই পাঁচটা সিদ্ধান্তৰ আধাৰত maritime security cooperationৰ এক বৈশ্বিক roadmap হ’ব পাৰে। আজিৰ open ডিবেটৰ উচ্চ আৰু সক্ৰিয় অংশগ্ৰহণে এই কথা প্ৰতিপন্ন কৰিছে যে এই বিষয়টো সুৰক্ষা পৰিষদৰ সকলো সদস্যৰ বাবে মহত্বপূৰ্ণ। ইয়াৰ লগে লগে, মই আকৌ এবাৰ আপোনালোকৰ উপস্থিতিৰ বাবে আপোনালোকক কৃতজ্ঞতা প্ৰকাশ কৰিছো।
ধন্যবাদ।
****
DS/SH
Chairing the UNSC High-Level Open Debate on “Enhancing Maritime Security: A Case For International Cooperation”. https://t.co/cG5EgQNENA
— Narendra Modi (@narendramodi) August 9, 2021
समंदर हमारी साझा धरोहर हैं।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
हमारे समुद्री रास्ते international trade की लाइफ लाइन हैं।
और, सबसे बड़ी बात यह है कि ये समंदर हमारे Planet के भविष्य के लिए बहुत महत्वपूर्ण हैं।
लेकिन हमारी इस साझा समुद्री धरोहर को आज कई प्रकार की चुनौतियों का सामना करना पड़ रहा है: PM
पायरेसी और आतंकवाद के लिए समुद्री रास्तों का दुरूपयोग हो रहा है।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
अनेक देशों के बीच maritime disputes हैं।
और climate change तथा प्राकृतिक आपदाएं भी maritime domain से जुड़े विषय हैं: PM @narendramodi
मैं आप के समक्ष पांच मूल सिद्धांत रखना चाहूँगा।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
पहला सिद्धांत: हमें legitimate maritime trade से barriers हटाने चाहिए।
हम सभी की समृद्धि maritime trade के सक्रिय flow पर निर्भर है।
इसमें आई अड़चनें पूरी वैश्विक अर्थव्यवस्था के लिए चुनौती हो सकती हैं: PM @narendramodi
दूसरा सिद्धांत: maritime disputes का समाधान शांतिपूर्ण और अंतर्राष्ट्रीय कानून के आधार पर ही होना चाहिए।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
आपसी trust और confidence के लिए यह अति आवश्यक है।
इसी माध्यम से हम वैश्विक शान्ति और स्थिरता सुनिश्चित कर सकते हैं: PM @narendramodi
तीसरा सिद्धांत: हमें प्राकृतिक आपदाओं और non-state actors द्वारा पैदा किए गए maritime threats का मिल कर सामना करना चाहिए।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
इस विषय पर क्षेत्रीय सहयोग बढ़ाने के लिए भारत ने कई कदम लिए हैं।
Cyclone, सुनामी और प्रदूषण संबंधित समुद्री आपदाओं में हम फर्स्ट रेसपोंडर रहे हैं: PM
चौथा सिद्धांत: हमें maritime environment और maritime resources को संजो कर रखना होगा।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
जैसा कि हम जानते हैं, Oceans का climate पर सीधा impact होता है।
और इसलिए, हमें अपने maritime environment को plastics और oil spills जैसे प्रदूषण से मुक्त रखना होगा: PM @narendramodi
पांचवा सिद्धांत: हमें responsible maritime connectivity को प्रोत्साहन देना चाहिए: PM @narendramodi
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
यह तो स्पष्ट है कि समुद्री व्यापार को बढ़ाने के लिए infrastructure का निर्माण आवश्यक है।
— PMO India (@PMOIndia) August 9, 2021
लेकिन, ऐसे infrastructure projects के development में देशों की फिस्कल sustainability और absorption capacity को ध्यान में रखना होगा: PM @narendramodi