হৰ হৰ মহাদেৱ!
বিভিন্ন ৰাজ্যৰ সন্মানীয় মুখ্যমন্ত্রীসকল, উপ-মুখ্যমন্ত্রীসকল, কেন্দ্রীয় কেবিনেটৰ মোৰ সতীর্থসকল, পর্যটন উদ্যোগৰ বন্ধুসকল, ভাৰত-বিদেশৰ পৰা বাৰাণসীলৈ অহা পর্যটকসকল, অন্যান্য বিশিষ্ট ব্যক্তি, ভদ্ৰমহিলাসকল৷
আজি উৎসাহেৰে ভৰা লোহৰীৰ উৎসৱ। আগন্তুক দিনত আমি উত্তৰায়ণ, মকৰ সংক্ৰান্তি, ভোগালী বিহু, পোংগল আদি বহুতো উৎসৱ পালন কৰিম। দেশৰ লগতে বিশ্বৰ এই উৎসৱ উদযাপন কৰা সমূহ ৰাইজলৈ অভিনন্দন আৰু শুভেচ্ছা জ্ঞাপন কৰিছো।
সতীৰ্থসকল,
আমাৰ উৎসৱ, দান-দক্ষিণা, তপস্যা, আমাৰ সংকল্প সাধনৰ বাবে আমাৰ বিশ্বাস, আমাৰ বিশ্বাসৰ নিজস্ব গুৰুত্ব আছে। আৰু ইয়াতো আমাৰ নদীসমূহৰ ভূমিকা গুৰুত্বপূৰ্ণ। এনে সময়ত আমি সকলোৱে নদীৰ জলপথৰ উন্নয়নৰ সৈতে জড়িত ইমান ডাঙৰ উদযাপনৰ সাক্ষী হৈ আছো। আজি মেৰী কাশী আৰু ডিব্ৰুগড়ৰ মাজত আৰম্ভ হৈছে বিশ্বৰ আটাইতকৈ দীঘলীয়া নদী ক্ৰুজ – গংগা বিলাস ক্ৰুজ। ইয়াৰ বাবেই পূব ভাৰতৰ বহু পৰ্যটন স্থান বিশ্ব পৰ্যটন মানচিত্ৰত অন্তৰ্ভুক্ত হ’বলৈ গৈ আছে। কাশীৰ গংগা নদীৰ সিপাৰে নতুনকৈ নিৰ্মিত এই আটকধুনীয়া তম্বু চহৰখনে দেশৰ লগতে বিশ্বৰ বিভিন্ন প্ৰান্তৰ পৰা অহা পৰ্যটক আৰু ভক্তসকলক তাত আহি থাকিবলৈ আন এক কাৰণ দিছে। ইয়াৰ সমান্তৰালকৈ পশ্চিম বংগৰ মাল্টি মডাল টাৰ্মিনেল, উত্তৰ-প্ৰদেশ আৰু বিহাৰত ভাসমান জেটি, মেৰিটাইম স্কিল চেণ্টাৰ, জাহাজ মেৰামতি কেন্দ্ৰ, অসমৰ টাৰ্মিনেল সংযোগ প্ৰকল্প, ১০০০ কোটিতকৈও অধিক টকাৰ প্ৰকল্প আদিৰ আধাৰশিলা স্থাপন আৰু উদ্বোধন কৰা হৈছে। ই পূব ভাৰতৰ বাণিজ্য আৰু পৰ্যটনৰ সৈতে জড়িত সম্ভাৱনাসমূহ সম্প্ৰসাৰণ কৰি নতুন কৰ্মসংস্থাপনৰ সুযোগ সৃষ্টি কৰিব।
সতীৰ্থসকল,
গংগা মা আমাৰ বাবে কেৱল এটা ধাৰা নহয়। বৰং অতীজৰে পৰা ভাৰতৰ এই মহান ভূমিৰ তপস্যা আৰু তপস্যাৰ সাক্ষী। ভাৰতৰ পৰিস্থিতি যিয়েই নহওক কিয়, মাতৃ গংগাই সদায় কোটি কোটি ভাৰতীয়ক লালন-পালন আৰু অনুপ্ৰাণিত কৰি আহিছে। ইয়াতকৈ আৰু দুৰ্ভাগ্যজনক কি হ’ব পাৰে যে গংগা মাৰ পাৰৰ সমগ্ৰ ষ্ট্ৰিপটো স্বাধীনতাৰ পিছতো উন্নয়নৰ ক্ষেত্ৰত পিছ পৰি থাকিল, আগুৱাই যোৱাৰ কথাটো এৰি দিয়ক। ইয়াৰ বাবেই গংগাৰ পাৰৰ পৰাও লাখ লাখ লোক প্ৰব্ৰজন কৰিছিল। এই পৰিস্থিতি সলনি কৰাৰ প্ৰয়োজন আছিল, গতিকে আমি নতুন পদ্ধতিৰে কাম কৰাৰ সিদ্ধান্ত লৈছিলো। এফালে আমি নমামি গংগাৰ জৰিয়তে গংগা মাৰ পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতাৰ বাবে কাম কৰিলোঁ, আনফালে আমি ‘অৰ্থ গংগা’ৰ অভিযান আৰম্ভ কৰিলোঁ। অৰ্থ গংগাৰ অৰ্থ হ’ল, আমি গংগাৰ আশে-পাশে অৱস্থিত ৰাজ্যসমূহত অৰ্থনৈতিক কাৰ্যকলাপৰ বাবে এক নতুন পৰিৱেশ সৃষ্টিৰ পদক্ষেপ গ্ৰহণ কৰিছো। এই গংগা বিলাস ক্ৰুজে গংগাৰ অৰ্থনীতিৰ অভিযানক নতুন শক্তি প্ৰদান কৰিব। এই ক্ৰুজে উত্তৰ প্ৰদেশ, বিহাৰ, অসম, পশ্চিম বংগ আৰু বাংলাদেশ ভ্ৰমণৰ সময়ত সকলো ধৰণৰ সুবিধা প্ৰদান কৰিব।
সতীৰ্থসকল,
আজি মই সেই সকলো বিদেশী পৰ্যটককে বিশেষ শুভেচ্ছা জনাইছো, যিসকলে এই ক্ৰুজৰ জৰিয়তে প্ৰথম যাত্ৰাত নামিবলৈ ওলাইছে। আপোনালোক সকলোৱে আধুনিক ক্ৰুজত এখন প্ৰাচীন চহৰৰ মাজেৰে যাত্ৰা কৰিবলৈ ওলাইছে। মোৰ এই বিদেশী পৰ্যটক বন্ধুসকলক বিশেষভাৱে ক’ম যে ভাৰতত আপুনি কল্পনা কৰিব পৰা সকলো বোৰ আছে। ইয়াত আপোনাৰ কল্পনাৰ বাহিৰেও বহুতো আছে। ভাৰতক শব্দত সংজ্ঞায়িত কৰিব নোৱাৰি। ভাৰতকে কেৱল হৃদয়ৰ পৰাহে অনুভৱ কৰিব পাৰি। কিয়নো ভাৰতে সদায় অঞ্চল বা ধৰ্ম, ধৰ্ম বা দেশ নিৰ্বিশেষে সকলোৰে বাবে নিজৰ হৃদয় মুকলি কৰি আহিছে। আমি পৃথিৱীৰ বিভিন্ন প্ৰান্তৰ পৰা আমাৰ সকলো পৰ্যটক বন্ধুক স্বাগতম জনাইছো।
সতীৰ্থসকল,
এই ক্ৰুজ যাত্ৰাই বহু নতুন অভিজ্ঞতা একত্ৰিত কৰিবলৈ গৈ আছে। ইয়াৰ পৰা আধ্যাত্মিকতাৰ সন্ধানত থকাসকলে বাৰাণসী, কাশী, বোধগয়া, বিক্ৰমশিলা, পাটনা চাহাব আৰু মাজুলী ভ্ৰমণ কৰাৰ সৌভাগ্য হ’ব। যিসকলে বহুজাতিক ক্ৰুজৰ অভিজ্ঞতা লাভ কৰিব বিচাৰে তেওঁলোকে ঢাকাৰ মাজেৰে পাৰ হোৱাৰ সুযোগ পাব। ভাৰতৰ প্ৰাকৃতিক বৈচিত্ৰ্য চাব বিচৰাসকলৰ বাবে এই ক্ৰুজে তেওঁলোকক সুন্দৰবন আৰু অসমৰ বনাঞ্চল ভ্ৰমণলৈও লৈ যাব। ভাৰতৰ নদীৰ পৰিৱেশতন্ত্ৰ বুজিবলৈ আগ্ৰহীসকলৰ বাবে এই ভ্ৰমণ অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ হ’ব। কাৰণ এই ক্ৰুজ ২৫খন ভিন্ন নদী বা নদীৰ ধাৰাৰে পাৰ হ’ব। আৰু যিসকলে ভাৰতৰ চহকী খাদ্যৰ অভিজ্ঞতা লাভ কৰিব বিচাৰে তেওঁলোকৰ বাবেও এয়া এক ডাঙৰ সুযোগ। অৰ্থাৎ এই যাত্ৰাত আমি ভাৰতৰ ঐতিহ্য আৰু আধুনিকতাৰ এক আচৰিত সংগম দেখিবলৈ পাম। ক্ৰুজ পৰ্যটনৰ এই নতুন পৰ্যায়টোৱে এই ক্ষেত্ৰত আমাৰ যুৱ সহকৰ্মীসকলকো নতুন কৰ্মসংস্থাপন-স্ব-নিয়োগৰ সুযোগ প্ৰদান কৰিব। এয়া কেৱল বিদেশী পৰ্যটকৰ বাবেই আকৰ্ষণৰ কেন্দ্ৰবিন্দু নহয়, আগতে এনে অভিজ্ঞতাৰ বাবে বিদেশলৈ যোৱা দেশৰ পৰ্যটকসকলেও এতিয়া পূব ভাৰতলৈ ঘূৰি যাব পাৰিব। এই ক্ৰুজে য’তেই পাৰ হ’ব, ই উন্নয়নৰ নতুন ৰেখাপাত কৰি যাব। আমি সমগ্ৰ দেশৰ নদীৰ জলপথত ক্ৰুজ পৰ্যটনৰ বাবেও একেধৰণৰ ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিছো। চহৰৰ মাজত দীঘলীয়া নদী ক্ৰুজৰ উপৰিও আমি চুটি আন্তঃচহৰ ক্ৰুজৰ প্ৰচাৰ কৰিছো। এই ধৰণৰ ব্যৱস্থা এতিয়াও কাশীত চলি আছে। বাজেটৰ পৰা বিলাসী ক্ৰুজলৈকে দেশত সকলো ধৰণৰ সুবিধা বিকশিত কৰি প্ৰতিটো পৰ্যটক শ্ৰেণীৰ বাবে সুলভ কৰি তোলা হৈছে।
সতীৰ্থসকল,
ক্ৰুজ পৰ্যটন আৰু ঐতিহ্য পৰ্যটনৰ এই সংগম দেশত এনে এটা সময়ত সংঘটিত হৈছে, যেতিয়া ভাৰতত পৰ্যটনৰ এক উত্থানশীল পৰ্যায় আৰম্ভ হৈছে। ভাৰতৰ বিশ্বব্যাপী ভূমিকা বৃদ্ধি পোৱাৰ লগে লগে ভাৰতক চাবলৈ, ভাৰতক চিনি পাবলৈ আৰু ভাৰতক বুজিবলৈ আগ্ৰহো বাঢ়িছে। সেইবাবেই যোৱা ৮ বছৰত আমি ভাৰতৰ পৰ্যটন খণ্ডৰ সম্প্ৰসাৰণৰ ওপৰত বিশেষ গুৰুত্ব দিছো। ধৰ্মস্থলী, তীৰ্থস্থান আৰু ঐতিহাসিক স্থানৰ উন্নয়নকো আমি অগ্ৰাধিকাৰ দিছো। আমাৰ এই প্ৰচেষ্টাৰ জীৱন্ত সাক্ষী হৈ পৰিছে কাশী চহৰ। কাশীৰ ৰাস্তাবোৰ বহল হৈ আহিছে, গংগা মাৰ ঘাটবোৰ পৰিষ্কাৰ হৈ আহিছে। কাশী বিশ্বনাথ ধাম পুনৰ নিৰ্মাণৰ পিছত ভক্ত আৰু পৰ্যটকৰ মাজত যি ধৰণৰ উৎসাহ দেখিবলৈ পোৱা গৈছে সেয়াও অভূতপূৰ্ব। যোৱা এটা বছৰত কাশীলৈ অহা তীৰ্থযাত্ৰীৰ সংখ্যাৰ পৰা আমাৰ নাৱৰীয়া, ৰাজপথৰ বিক্ৰেতা, ৰিক্সা টনা লোক, দোকানী, হোটেল-গেষ্ট হাউচৰ মালিক সকলোৱে লাভৱান হৈছে। এতিয়া গংগাৰ সিপাৰে অঞ্চলটোৰ এই নতুন টেণ্ট চিটীয়ে কাশীলৈ অহা তীৰ্থযাত্ৰী আৰু পৰ্যটকসকলক এক নতুন অভিজ্ঞতা প্ৰদান কৰিব। এই চহৰত আধুনিকতা, আধ্যাত্মিকতা আৰু বিশ্বাস আছে। ৰাগৰ পৰা সোৱাদলৈকে এই ইয়াত দেখা যাব বেনাৰসৰ প্ৰতিটো সোৱাদ আৰু ৰং।
সতীৰ্থসকল,
আজিৰ এই অনুষ্ঠানত ২০১৪ চনৰ পৰা দেশত গ্ৰহণ কৰা নীতি, গ্ৰহণ কৰা সিদ্ধান্ত আৰু নিৰ্ধাৰিত দিশৰ প্ৰতিফলন। একবিংশ শতিকাৰ এই দশকটোৱেই হৈছে ভাৰতৰ আন্তঃগাঁথনি ৰূপান্তৰৰ দশক। এই দশকত ভাৰতৰ জনসাধাৰণে আধুনিক আন্তঃগাঁথনিৰ ছবি এখন চাবলৈ গৈ আছে, যিটো আগতে কল্পনা কৰাটো কঠিন আছিল। ঘৰ, শৌচাগাৰ, বিদ্যুৎ, পানী, ৰন্ধন গেছ, শিক্ষানুষ্ঠান আৰু চিকিৎসালয়ৰ দৰে সামাজিক আন্তঃগাঁথনি হওক, ডিজিটেল আন্তঃগাঁথনি হওক, বা ৰেলৱে, ঘাইপথ, বিমানপথ আৰু জলপথৰ দৰে ভৌতিক সংযোগ আন্তঃগাঁথনি হওক। আজি এয়াই হৈছে ভাৰতৰ দ্ৰুত বিকাশৰ সবল স্তম্ভ, উন্নত ভাৰত গঢ়ি তোলা। আমি সকলোৱে বহল ঘাইপথ, আধুনিক বিমানবন্দৰ, আধুনিক ৰেল ষ্টেচন, সৰ্বোচ্চ আৰু দীঘল দলং, সৰ্বোচ্চ উচ্চতাত নিৰ্মিত আটাইতকৈ দীঘল সুৰংগৰ পৰাই নতুন ভাৰতৰ বিকাশৰ প্ৰতিফলন অনুভৱ কৰোঁ। ইয়াৰ মাজতো নদীৰ জলপথ ভাৰতৰ এক নতুন শক্তি হৈ পৰিছে।
সতীৰ্থসকল,
আজি গংগা বিলাস ক্ৰুজ মুকলি কৰাটোও কোনো সাধাৰণ অনুষ্ঠান নহয়। উদাহৰণ স্বৰূপে, কোনো এখন দেশে মহাকাশত উপগ্ৰহ নিজাববীয়াকৈ স্থাপন কৰিলে সেই দেশৰ কাৰিকৰী দক্ষতা দেখুৱায়। একেদৰে, ৩২০০ কিলোমিটাৰতকৈও অধিক এই যাত্ৰা ভাৰতৰ আভ্যন্তৰীণ জলপথৰ বিকাশৰ জীৱন্ত উদাহৰণ, নদীৰ জলপথৰ বাবে আধুনিক সম্পদ সৃষ্টি হোৱাৰো ই এক উদাহৰণ। ২০১৪ চনৰ আগতে দেশত জলপথৰ ব্যৱহাৰ কম আছিল। ভাৰতবৰ্ষৰ জলপথৰ জৰিয়তে বাণিজ্যৰ হাজাৰ হাজাৰ বছৰ পুৰণি ইতিহাস আছিল এই পৰিস্থিতি। ২০১৪ চনৰ পৰা ভাৰতে এই প্ৰাচীন শক্তিক আধুনিক ভাৰতৰ পৰিবহণ ব্যৱস্থাৰ এক প্ৰধান শক্তি হিচাপে গঢ়ি তোলাত ব্যস্ত হৈ আছে। আমি দেশৰ প্ৰধান নদীসমূহত নদীৰ জলপথৰ উন্নয়নৰ বাবে আইন প্ৰণয়ন কৰিছো, বিশদ কাৰ্য্য পৰিকল্পনা প্ৰস্তুত কৰিছো। ২০১৪ চনত দেশত মাত্ৰ ৫ টা ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ আছিল। আজি ২৪খন ৰাজ্যৰ ১১১টা ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথ উন্নয়নৰ কাম চলি আছে। বৰ্তমান এই জলপথৰ প্ৰায় ২ ডজনত সেৱা চলি আছে। ৮ বছৰ আগলৈকে নদীৰ জলপথেৰে মাত্ৰ ৩০ লাখ মেট্ৰিক টন সামগ্ৰী পৰিবহণ কৰা হৈছিল। আজি এই ক্ষমতা ৩ গুণতকৈও অধিক বৃদ্ধি পাইছে। নদীৰ জলপথ ব্যৱহাৰ কৰা লোকৰ সংখ্যাও ক্ৰমাগতভাৱে বৃদ্ধি পাইছে। ইয়াৰ মাজতো গংগা নদীৰ ওপৰত নিৰ্মাণ হৈ থকা এই ৰাষ্ট্ৰীয় জলপথটো সমগ্ৰ দেশৰ বাবে আৰ্হিৰ দৰে বিকশিত হৈছে। আজি এই জলপথ পৰিবহণ, বাণিজ্য আৰু পৰ্যটনৰ বাবে এক গুৰুত্বপূৰ্ণ মাধ্যম হৈ পৰিছে।
সতীৰ্থসকল,
আজিৰ এই অনুষ্ঠানে পূব ভাৰতক উন্নত ভাৰতৰ বৃদ্ধিৰ ইঞ্জিন হিচাপে গঢ়ি তোলাতো সহায় কৰিব। পশ্চিম বংগৰ হালদিয়াত থকা আধুনিক মাল্টি মডাল টাৰ্মিনেলটোৱে বাৰাণসীক সংযোগ কৰে। ইয়াৰ উপৰিও ই ভাৰত-বাংলাদেশ প্ৰট’কল পথৰ সৈতে সংযুক্ত হোৱাৰ লগতে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলকো সংযোগ কৰে। ইয়াৰ উপৰিও কলকাতা বন্দৰ আৰু বাংলাদেশ সংযোগ কৰে। অৰ্থাৎ ইউ পি-বিহাৰ-ঝাৰখণ্ড-পশ্চিম বংগৰ পৰা বাংলাদেশলৈ বাণিজ্য আৰু ব্যৱসায়ৰ সুবিধা হ’বলৈ গৈ আছে। একেদৰে জেটি আৰু ৰ’-ৰ’ ফেৰী টাৰ্মিনেলৰ নেটৱৰ্কো নিৰ্মাণ কৰা হৈছে। ইয়াৰ লগে লগে অহা-যোৱা কৰাটো সহজ হ’ব, মাছমৰীয়া আৰু কৃষকসকলেও সুবিধা পাব৷
সতীৰ্থসকল,
ক্ৰুজ জাহাজেই হওক বা মালবাহী জাহাজেই হওক, তেওঁলোকে কেৱল পৰিবহণ আৰু পৰ্যটনক জোৰ দিয়াই নহয়, তেওঁলোকৰ সেৱাৰ সৈতে জড়িত সমগ্ৰ উদ্যোগটোৱেও নতুন সুযোগৰ সৃষ্টি কৰে। ইয়াৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় কৰ্মচাৰী আৰু দক্ষ লোকৰ বাবে প্ৰশিক্ষণৰ ব্যৱস্থা প্ৰয়োজনীয়। ইয়াৰ বাবে গুৱাহাটীত এটা দক্ষতা বিকাশ কেন্দ্ৰ স্থাপন কৰা হৈছে। জাহাজ মেৰামতিৰ বাবে গুৱাহাটীতো নতুন সুবিধা নিৰ্মাণ কৰা হৈছে।
সতীৰ্থসকল,
এই জলপথসমূহ পৰিৱেশ সুৰক্ষাৰ বাবেও ভাল আৰু লগতে ধন ৰাহিও হয়। এক অধ্যয়ন অনুসৰি জলপথেৰে যাতায়তৰ খৰচ পথৰ তুলনাত ডেৰ-দুগুণ কম। একে সময়তে জলপথেৰে যাতায়তৰ খৰচ ৰে’লৰ তুলনাত এক তৃতীয়াংশ কম। জলপথৰ দ্বাৰা কিমান ইন্ধন ৰাহি হয়, কিমান টকা ৰাহি হয়, আপুনি কল্পনা কৰিব পাৰে। দ্ৰুত গতিত নিৰ্মাণ হৈ থকা এই জলপথসমূহে ভাৰতে যি নতুন লজিষ্টিক নীতি ৰচনা কৰিছে তাত বহুখিনি সহায় কৰিবলৈ গৈ আছে। ভাৰতত হাজাৰ হাজাৰ কিলোমিটাৰ জলপথৰ নেটৱৰ্ক গঢ়ি তোলাৰ সম্ভাৱনা থকাটোও অতি গুৰুত্বপূৰ্ণ। ভাৰতবৰ্ষত ১২৫ খনতকৈও অধিক নদী আৰু নদীৰ ধাৰা, যাৰ ফলত মানুহ আৰু সামগ্ৰী পৰিবহণ কৰিব পৰা যায়। এই জলপথসমূহে ভাৰতত প’ৰ্ট-লেড-উন্নয়ন বৃদ্ধিতো সহায় কৰিব। প্ৰচেষ্টাটো হ’ল আগন্তুক বছৰবোৰত ভাৰতত জলপথ, ৰে’লপথ আৰু ঘাইপথৰ বহুম’ডাল আধুনিক নেটৱৰ্ক নিৰ্মাণ কৰা উচিত। বাংলাদেশ আৰু অন্যান্য দেশৰ সৈতেও আমি চুক্তি স্বাক্ষৰ কৰিছো, যাৰ বাবে উত্তৰ-পূৰ্বাঞ্চলৰ জল সংযোগো সুদৃঢ় কৰা হৈছে।
সতীৰ্থসকল,
এখন উন্নত ভাৰত গঢ়ি তোলাৰ বাবে শক্তিশালী সংযোগ অতি প্ৰয়োজনীয়। সেইবাবেই আমাৰ এই অভিযান অবিৰতভাৱে চলি থাকিব। নদীখনে দেশৰ জলশক্তি, বাণিজ্য আৰু পৰ্যটনক নতুন উচ্চতা প্ৰদান কৰক, এই কামনাৰে সকলো ক্ৰুজ যাত্ৰীলৈ সুখদায়ক যাত্ৰাৰ বাবে বহু শুভেচ্ছা জনালোঁ। আপোনালোক সকলোকে বহুত বহুত ধন্যবাদ!
***
DS/ST/AV/MS
Beginning of cruise service on River Ganga is a landmark moment. It will herald a new age of tourism in India. https://t.co/NOVFLFrroE
— Narendra Modi (@narendramodi) January 13, 2023
Today, the world's longest river cruise - Ganga Vilas, has embarked on a journey between Kashi and Dibrugarh.
— PMO India (@PMOIndia) January 13, 2023
Due to this, many tourist places of Eastern India are going to benefit. pic.twitter.com/SlE4pvd2Or
गंगा जी हमारे लिए सिर्फ एक जलधारा भर नहीं है।
— PMO India (@PMOIndia) January 13, 2023
बल्कि ये भारत की तप-तपस्या की साक्षी हैं। pic.twitter.com/iJGA4OqXqE
India welcomes all our tourist friends from different parts of the world.
— PMO India (@PMOIndia) January 13, 2023
Come, explore the vibrancy of our country! pic.twitter.com/7LiA2beUkq
क्रूज जहां से भी गुजरेगा वहां विकास की एक नई लाइन तैयार करेगा। pic.twitter.com/HcKxwy3Cz3
— PMO India (@PMOIndia) January 13, 2023
This is the decade of transforming India's infrastructure. pic.twitter.com/bb0pyirjfd
— PMO India (@PMOIndia) January 13, 2023
नदी जलमार्ग, भारत का नया सामर्थ्य बन रहे हैं। pic.twitter.com/pGB1hrwK27
— PMO India (@PMOIndia) January 13, 2023
क्रूज टूरिज्म के इस नए दौर से यात्रियों को जहां एक अलग अनुभव होगा, वहीं हमारे युवा साथियों के लिए रोजगार और स्वरोजगार के भी अनेक अवसर बनेंगे। pic.twitter.com/PyClStka40
— Narendra Modi (@narendramodi) January 13, 2023
21वीं सदी का यह दशक भारत में इंफ्रास्ट्रक्चर के कायाकल्प का दशक है। देशवासी आधुनिक इंफ्रास्ट्रक्चर की वो तस्वीर देखने जा रहे हैं, जिसकी कल्पना तक मुश्किल थी। pic.twitter.com/4s5mieixTT
— Narendra Modi (@narendramodi) January 13, 2023
2014 के बाद से देश नदी जलमार्गों की अपनी पुरातन ताकत को आधुनिक भारत के ट्रांसपोर्ट सिस्टम की बड़ी शक्ति बनाने में जुटा है। pic.twitter.com/3C7bJc84v9
— Narendra Modi (@narendramodi) January 13, 2023