କେନ୍ଦ୍ର କ୍ୟାବିନେଟର ମୋର ସମସ୍ତ ସହକର୍ମୀ, ଦେଶର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ଜଗତର ପ୍ରତିନିଧୀ, ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ମାନ୍ୟଗଣ୍ୟ ବ୍ୟକ୍ତି, ମହିଳା ଏବଂ ଭଦ୍ରବ୍ୟକ୍ତିମାନେ
ଆଜି ସ୍ୱାଧୀନତାର ଅମୃତକାଳରେ ଦେଶ ଏକ ବିକଶିତ ଭାରତ ଗଠନ ଦିଗରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ନେଇଛି । ଭାରତରେ ଶେଷ ସୀମାରେ ବିତରଣ ଶୀଘ୍ର ହେବା ଉଚିତ, ପରିବହନ ସହ ଜଡିତ ଆହ୍ୱାନଗୁଡିକ ଦୂର ହୋଇଯିବ, ଆମର ଉତ୍ପାଦକ ଏବଂ ଶିଳ୍ପ ଗୁଡିକର ସମୟ ଏବଂ ଅର୍ଥ ସଞ୍ଚୟ ହେବା ଉଚିତ, ସେହିଭଳି ଆମର କୃଷି ଉତ୍ପାଦ ମଧ୍ୟ । ବିଳମ୍ବ ଯୋଗୁଁ ସେମାନଙ୍କର ଯେଉଁ କ୍ଷତି ହେଉଛି । ଏଥିରୁ ଆମେ କିପରି ମୁକ୍ତି ପାଇବୁ? ଏହି ସବୁ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ ଖୋଜିବା ପାଇଁ ନିରନ୍ତର ଉଦ୍ୟମ ଚାଲିଛି ଏବଂ ଆଜି ଏହାର ଏକ ରୂପ ହେଉଛି ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି, ଏବଂ ମୁଁ ନିଶ୍ଚିତ ଯେ ଆମର ଏହି ସମସ୍ତ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ଏବଂ ଏଥିରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବା ସରକାରଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ୟୁନିଟ୍ ଗୁଡିକ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ସମନ୍ୱୟ ମଧ୍ୟ ରହିବ । ଏକ ସାମଗ୍ରିକ ଉପାୟ ହେବ । ଏବଂ ଫଳାଫଳ ଆମେ ଯେଭଳି ଚାହୁଁଛୁ ସେହିଭଳି ଗତି ମିଳିବ । ମୁଁ ଆପଣ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଅବଗତ କରୁଛି, ଏଠାକୁ ଆସିବାର ୫-୭ ମିନିଟ୍ ବିଳମ୍ବ ହେବାର କାରଣ ମଧ୍ୟ ଏହି କାରଣରୁ । ଏଠାରେ ଏକ ଛୋଟ ପ୍ରଦର୍ଶନୀ ଅଛି । ସମୟ ଅଭାବ ହେତୁ, ମୁଁ ଅତି ନିକଟରୁ ଦେଖିପାରିଲି ନାହିଁ, କିନ୍ତୁ ମୁଁ ଏକ ଝଲକର ସହିତ ଦେଖୁଥିଲି । ମୁଁ ତୁମ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଅନୁରୋଧ କରୁଛି ଯେ ଏହି ପରିସରରେ ସମୟ ବାହାର କରି ୧୫-୨୦ ମିନିଟ୍ ବିତାନ୍ତୁ – ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଯାଇ ଦେଖ । ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି କିପରି କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଛି? ଆମେ କିପରି ମହାକାଶ ଜ୍ଞାନକୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରୁଛୁ? ଯଦି ତୁମେ ସମସ୍ତ ଜିନିଷ ଏକାଠି ଦେଖ, ତୁମେ ବୋଧହୁଏ ଅନେକ ନୂଆ ଜିନିଷ ପାଇବ ଯଦିଓ ତୁମେ ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଥାଅ । ଆଜି ଆମେ ବିଶ୍ୱର ୫ ତମ ବୃହତ୍ତମ ଅର୍ଥନୀତି । ଆପଣ କ’ଣ ଖୁସି ନୁହଁନ୍ତି? ବିଳମ୍ବରେ ଆସିଲେ ବି ଫଳ ଭଲ । ଯେକୌଣସି ସମୟରେ ବି ହୋଇଥାଏ । କାରଣ ସବୁ ସ୍ଥାନରେ ଏତେ ନକାରାତ୍ମକତା ଅଛି ଯେ ବେଳେବେଳେ ଭଲକୁ ଖୋଜିବା ପାଇଁ ବହୁତ ସମୟ ଲାଗେ, ଏବଂ ଦେଶ ବଦଳୁଛି । ଏକ ସମୟ ଥିଲା ଯେତେବେଳେ ଆମେ କପୋତକୁ ଛାଡୁଥିଲୁ । ଆଜି ଚିତା ଛାଡୁଛୁ । ଏହିପରି ଅଳ୍ପ କିଛି ଘଟେ ନାହିଁ । କିନ୍ତୁ ଆଜି ଘଟିଛି: ସକାଳେ ଚିତା ଛାଡି ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ସହିତ ଏହାର କୌଣସି ତାଳମେଳ ତ ଅଛି । କାରଣ ଆମେ ମଧ୍ୟ ଚାହୁଁଛୁ ଯେ ସାମଗ୍ରୀ ଗୋଟିଏ ସ୍ଥାନରୁ ଅନ୍ୟ ସ୍ଥାନକୁ ଚିତା ବେଗରେ ଯାଉ । ସମାନ ବେଗରେ ଦେଶ ଆଗକୁ ବଢିବାକୁ ଚାହୁଁ ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ମେକ୍ ଇନ୍ ଇଣ୍ଡିଆ ଏବଂ ଆତ୍ମର୍ନିଭରଶୀଳ ହେଉଥିବା ଭାରତର ଚର୍ଚ୍ଚା କେବଳ ଭାରତରେ ନୁହେଁ ବାହାରେ ମଧ୍ୟ ଶୁଣାଯାଏ । ଆଜି ଭାରତ ବଡ ରପ୍ତାନି ଲକ୍ଷ୍ୟ ସ୍ଥିର କରୁଛି, ପ୍ରଥମେ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବା ବହୁତ କଷ୍ଟକର । ଏହା ଏତେ ବଡ ଥିଲା, ପୂର୍ବରୁ ତ ଏତିକି ଥିଲା, ବର୍ତ୍ତମାନ ଏହା ପୂରା ଏହିପରି । କିନ୍ତୁ ଏହା ସ୍ଥିର ହେବା ପରେ ଦେଶ ମଧ୍ୟ ଟିକସ ଦେଇଥାଏ । ଦେଶ ଆଜି ସେହି ଲକ୍ଷ୍ୟ ପୂରଣ କରୁଛି । ଭାରତର ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷେତ୍ର ସମ୍ଭାବନା ଯୋଗୁଁ ଭାରତ ଏକ ଉତ୍ପାଦନ ହବ୍ ଭାବରେ ଉଭା ହେଉଛି । ଏହା ବିଶ୍ୱ ମନରେ ସ୍ଥିର ହେବାକୁ ଯାଉଛି । ଏହାକୁ ଅନୁମୋଦନ କରାଯାଇଛି । ଯେଉଁମାନେ ପିଏଲ୍ଆଇ ଯୋଜନା ପଢିବେ ସେମାନେ ଜାଣିବେ ଯେ ବିଶ୍ୱ ଏହାକୁ ଗ୍ରହଣ କରିଛି । ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ପ୍ରତ୍ୟେକ କ୍ଷେତ୍ର ପାଇଁ ଅନେକ ନୂତନ ସମ୍ଭାବନା ଆଣିଛି । ଏହି ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ପାଇଁ ମୁଁ ଆଜି ସମସ୍ତ ହିତାଧିକାରୀ, ବ୍ୟବସାୟୀ, ରପ୍ତାନିକାରୀ, ଦେଶର କୃଷକମାନଙ୍କୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଜଣାଉଛି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏକ ବଡ଼ ଉପାୟ ଯାହାକି ସେମାନଙ୍କ ହାତରେ ଜଡି-ବୁଟି ଲାଗିଲା ଭଳି । ମୁଁ ଏଥିପାଇଁ ମୋର ଶୁଭେଚ୍ଛା ଜଣାଉଛି, ମୁଁ ଆପଣଙ୍କୁ ବହୁତ ବହୁତ ଅଭିନନ୍ଦନ ଜଣାଉଛି ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଏଠାରେ ଏହି କାର୍ଯ୍ୟକ୍ରମରେ, ଅନେକ ନୀତି ର୍ନିମାତା ଅଛନ୍ତି, ଶିଳ୍ପ ଜଗତର ସମସ୍ତ ବଡ ବଡ ପ୍ରତିନିଧି, ଯାହା ଏହି କ୍ଷେତ୍ରରେ ସେମାନଙ୍କର ଦୈନନ୍ଦିନ ଜୀବନ । ସେମାନେ ଅସୁବିଧାର ସମ୍ମୁଖୀନ ହୋଇଛନ୍ତି, ସେମାନେ ଉପାୟ ଖୋଜିଛନ୍ତି । ବେଳେବେଳେ ସର୍ଟକଟ୍ ଖୋଜୁ ଥିବେ, କିନ୍ତୁ ସେମାନେ କରିଛନ୍ତି । ତୁମେ ସମସ୍ତେ ଜାଣିଛ ଏବଂ ଆସନ୍ତାକାଲି କିଛିଲୋକ ଯାହା ଲେଖିବେ, ମୁଁ ଆଜି ତାହା କହୁଛି । ନୀତି ନିଜେ ଏକ ଫଳାଫଳ ନୁହେଁ, ନୀତି ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି, ଏବଂ ନୀତି + କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା = ପ୍ରଗତି । ତାହା ହେଉଛି, ନୀତି ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ସମାନତା ରହିବା ଉଚିତ, କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତାର ରୋଡମ୍ୟାପ ରହିବା ଉଚିତ, କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା ପାଇଁ ଏକ ସମୟସୀମା ରହିବା ଉଚିତ । ଯେତେବେଳେ ଏହା ଯୋଡିହୋଇ ଯାଆନ୍ତି । ତେଣୁ ନୀତି + କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତା = ପ୍ରଗତି । ତେଣୁ ଏଥିପାଇଁ ନୀତି, ସରକାରଙ୍କର ଏବଂ ଏହି କ୍ଷେତ୍ର ସହିତ ଜଡିତ ସମସ୍ତ ହସ୍ତୀଙ୍କର ପ୍ରଦର୍ଶନର ଦାୟିତ୍ୱ ବହୁଗୁଣିତ ହୁଏ । ଯଦି ନୀତି ନାହିଁ ତେବେ ନାଁ ନାଁ ପୂର୍ବଠାରୁ ଏହା ବହୁ ଭଲ ବୋଲି କହିଥାନ୍ତି । ଯଦି କୌଣସି ନୀତି ଅଛି, ତେବେ ଜଣା ପଡିଛି କି ତୁମକୁ ସେଠାକୁ ଯିବାକୁ ପଡିବ ଭାଇ, ତୁମେ ତ ଏଠାରେ ଅଟକି ରହିଛ । ତୁମକୁ ଏହିପରି ଯିବାକୁ ପଡିଲା, ତୁମେ ଏହିପରି ଗଲ । ନୀତି ଏକ ପ୍ରକାର ଏକ ଚାଳକ ଶକ୍ତି ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ । ଏହା ଏକ ମାର୍ଗଦର୍ଶକ ଭାବରେ ମଧ୍ୟ କାର୍ଯ୍ୟ କରେ । ତେଣୁ ଏହି ନୀତି କେବଳ କାଗଜ କିମ୍ବା ଡକ୍ୟୁମେଣ୍ଟ ଭାବରେ ଦେଖାଯିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ । ଯେଉଁ ଚିତାର ଗତି ସହିତ ପୂର୍ବରୁ ପଶ୍ଚିମକୁ ସାମଗ୍ରୀ ବହନ କରିବାକୁ ପଡିବ । ଆମକୁ ସେହି ଗତିକୁ ଧରିବାକୁ ପଡିବ । ଆଜିର ଭାରତ, କୌଣସି ନୀତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବା ପୂର୍ବରୁ, ଏହାକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ପୂର୍ବରୁ, ଏହା ପାଇଁ ଏକ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରେ, ଏବଂ ସେତେବେଳେ ହିଁ ସେହି ନୀତି ସଫଳତାର ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହୁଏ, ଏବଂ ତା’ପରେ ପ୍ରଗତିର ସମ୍ଭାବନା ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଥାଏ । ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ମଧ୍ୟ ହଠାତ ଦିନେ ଏହିପରି ଆରମ୍ଭ ହୋଇନାହିଁ । ଏହା ପଛରେ ଆଠ ବର୍ଷର ପରିଶ୍ରମ, ନୀତିରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ, ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନିଷ୍ପତ୍ତି ରହିଛି । ଯଦି ମୁଁ ନିଜ ପାଇଁ କହିବି, ମୁଁ କହିପାରେ ଯେ ୨୦୦୧ ରୁ ୨୦୨୨ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଏଥି ସହିତ ମୋର ୨୨ ବର୍ଷର ଅଭିଜ୍ଞତା ଅଛି । ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ସଂଯୋଗୀକରଣରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା ପାଇଁ ବ୍ୟବସ୍ଥିତ ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ ପାଇଁ ଆମେ ସାଗରମାଳା, ଭାରତମାଲା ଭଳି ଯୋଜନା ଆରମ୍ଭ କଲୁ, କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କଲୁ । ଉତ୍ସର୍ଗୀକୃତ ମାଲ ପରିବହନ କରିଡର ସେହି କାର୍ଯ୍ୟକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଛୁ । ଆଜି ଭାରତୀୟ ବନ୍ଦରଗୁଡିକର ମୋଟ କ୍ଷମତା ଯଥେଷ୍ଟ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି । କଣ୍ଟେନର ଜାହାଜଗୁଡ଼ିକର ହାରାହାରି ଆତଯାତ ସମୟ ୪୪ ଘଣ୍ଟାରୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ୨୬ ଘଣ୍ଟାକୁ ଖସି ଆସିଛି । ଜଳପଥ ମାଧ୍ୟମରେ, ଆମେ ପରିବେଶ ଅନୁକୂଳ ଏବଂ କମ୍ ଖର୍ଚ୍ଚରେ ପରିବହନ କରିପାରିବା, କାରଣ ଦେଶରେ ଅନେକ ନୂତନ ଜଳପଥ ମଧ୍ୟ ର୍ନିମାଣ କରାଯାଉଛି । ରପ୍ତାନିରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଦେଶରେ ପ୍ରାୟ ୪୦ ଟି ଏୟାର କାର୍ଗୋ ଟର୍ମିନାଲ୍ ମଧ୍ୟ ର୍ନିମାଣ କରାଯାଇଛି । ୩୦ ବିମାନବନ୍ଦରରେ ଶୀତଳଭଣ୍ଡାର ସୁବିଧା ଯୋଗାଇ ଦିଆଯାଇଛି । ସମଗ୍ର ଦେଶରେ ୩୫ ଟି ମଲ୍ଟି ମୋଡାଲ୍ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ହବ୍ ମଧ୍ୟ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଉଛି । ଆପଣ ସମସ୍ତେ ଦେଖିଥିବେ ଯେ କରୋନା ସଙ୍କଟ ସମୟରେ ଦେଶ କିଷାନ ରେଳ ଏବଂ କୃଷି ଉଡାନ ମଧ୍ୟ ବ୍ୟବହାର ଆରମ୍ଭ କରିଥିଲା । ଦେଶର ଦୂରଦୂରାନ୍ତରୁ ମୁଖ୍ୟ ବଜାରକୁ କୃଷିଜାତ ଦ୍ରବ୍ୟ ପହଞ୍ଚାଇବାରେ ଏହା ବହୁତ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥିଲା । କୃଷି ଉଡାନ କୃଷକଙ୍କ ଉତ୍ପାଦକୁ ବିଦେଶରେ ପହଞ୍ଚାଇ ପାରିଲା । ଆଜି ଦେଶର ପ୍ରାୟ ୬୦ଟି ବିମାନବନ୍ଦରରେ କୃଷି ଉଡାନ ସୁବିଧା ଉପଲବ୍ଧ । ମୁଁ ନିଶ୍ଚିତ ଯେ ଆମର କିଛି ସାମ୍ବାଦିକ ବନ୍ଧୁ ମୋ ଭାଷଣ ଶୁଣିବା ପରେ ମୋତେ ଫୋନ କରିବେ କି ଆମେ ତ ଏହା ଜାଣିନଥିଲୁ । ଆପଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅନେକ ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁମାନେ ଅନୁଭବ କରନ୍ତି ଯେ ଏହି ସବୁ ଘଟିବା ଭଲ ଅଟେ । କାରଣ ଆମେ ଧ୍ୟାନ ଦେଉନାହୁଁ । ଏହି ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡିକରେ ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କା ବିନିଯୋଗ କରିବା ସହିତ ସରକାର ଜ୍ଞାନକୌଶଳ ସାହାଯ୍ୟରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରକୁ ମଜବୁତ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରିଛନ୍ତି । ଇ-ସଞ୍ଚିତ ମାଧ୍ୟମରେ କାଗଜବିହୀନ ଇଏକ୍ସଆଇଏମ୍ (ଏକ୍ସିମ୍) ବାଣିଜ୍ୟ ପ୍ରକ୍ରିୟା ହେଉ କିମ୍ବା କଷ୍ଟମସ୍ରେ ବିନା ମୁହଁଚାହାଁରେ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ, କିମ୍ବା ଇ-ୱେ ବିଲ୍ ଏବଂ ଫାସଟ୍ୟାଗ ବ୍ୟବସ୍ଥା, ଏସବୁ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରର କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତାକୁ ବହୁଗୁଣିତ କରିଛି ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଗତ କିଛି ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଆମ ସରକାର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରର ଆଉ ଏକ ବଡ ଆହ୍ୱାନକୁ ସମାପ୍ତ କରିଛନ୍ତି । ଏହାପୂର୍ବରୁ, ବିଭିନ୍ନ ରାଜ୍ୟରେ ଏକାଧିକ ଟିକସ ହେତୁ, ବିଭିନ୍ନ ସ୍ଥାନରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ସର ବେଗରେ ବ୍ରେକ୍ ଲାଗି ଯାଉଥିଲା । କିନ୍ତୁ ଜିଏସଟି ଏହି ସମସ୍ୟାକୁ ସହଜ କରିଛି । ଏହି କାରଣରୁ, ଅନେକ ପ୍ରକାରର କାଗଜପତ୍ର କାମ ହ୍ରାସ ପାଇଛି, ଯାହାକି ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ସରଳ କରିଦେଇଛି । ଗତ କିଛି ମାସ ମଧ୍ୟରେ ସରକାର ଯେଉଁଭଳି ଭାବରେ ଡ୍ରୋନ୍ ନୀତିରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିଛନ୍ତି, ଏହାକୁ ପିଏଲଆଇ ସ୍କିମ୍ ସହିତ ଯୋଡିଛନ୍ତି, ବିଭିନ୍ନ ଜିନିଷ ବିତରଣ ପାଇଁ ଡ୍ରୋନ୍ ମଧ୍ୟ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି । ଆସନ୍ତୁ ଧରିନେବା ଯେ ଯୁବ ପୀଢି ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏହି କ୍ଷେତ୍ରକୁ ଆସିବେ । ଡ୍ରୋନ୍ ପରିବହନ ଏକ ବିକଶିତ କ୍ଷେତ୍ର ହେବାକୁ ଯାଉଛି ଏବଂ ମୁଁ ଚାହୁଁଛି ଯେ ହିମାଳୟ ଅଞ୍ଚଳର ଦୂର ଦୂରାନ୍ତ ତଥା ଛୋଟ ଗ୍ରାମରେ କୃଷି ଉତ୍ପାଦନ ହେଉଛି ସେଠାରେ ମଧ୍ୟ ଏହା ପହଞ୍ଚୁ । ଡ୍ରୋନ୍ ଦ୍ୱାରା ଆମେ ତାଙ୍କୁ କିପରି ଆଣିବା? ଯେଉଁଠାରେ ଏକ ବେଳାଭୂମି ଏବଂ ଏକ ଅପହଞ୍ଚ ଅଞ୍ଚଳ ଅଛି, ଯଦି ସେମାନେ ମାଛ ଚାହାଁନ୍ତି, ତେବେ ଡ୍ରୋନ୍ ଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କୁ କିପରି ବଡ଼ ସହରରେ ଅପହଞ୍ଚ ହୋଇଥିବା ସ୍ଥାନକୁ ସତେଜ ମାଛ ପରିବହନ କରାଯାଇପାରିବ, ଏସବୁ ଆସିବାକୁ ଯାଉଛି । ଯଦି ଏହି ଧାରଣା କାହା ପାଇଁ କାମ କରେ ତେବେ ମୋର ରୟାଲଟିର ଆବଶ୍ୟକତା ନାହିଁ ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ସେଥିପାଇଁ ମୁଁ ଏହି ସବୁ କଥା କହୁଛି । ଡ୍ରୋନ୍, ବିଶେଷକରି ଅପହଞ୍ଚ ଅଞ୍ଚଳ, ପାର୍ବତ୍ୟ ଅଞ୍ଚଳରେ, ଔଷଧ ନେବା, ଟିକା ନେବାରେ ଅତୀତରେ ଆମକୁ ବହୁତ ସାହାଯ୍ୟ କରିଛି । ଆମେ ଏହାକୁ ବ୍ୟବହାର କରିଛୁ । ଆଗାମୀ ସମୟରେ, ମୁଁ ଯେପରି କହିଥିଲି, ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଡ୍ରୋନର ଅଧିକରୁ ଅଧିକ ବ୍ୟବହାର, ଏହା ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ର ପାଇଁ ବହୁତ ସହାୟକ ହେବ ଏବଂ ଆମେ ଆପଣଙ୍କ ସାମ୍ନାରେ ଏକ ପ୍ରଗତିଶୀଳ ନୀତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିସାରିଛୁ ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଏହିପରି ଗୋଟିଏ ପରେ ଗୋଟିଏ ସଂସ୍କାର ଘଟିଛି, ଦେଶରେ ଏକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଆଧାର ସୃଷ୍ଟି କରିବା ପରେ ହିଁ ଅନେକ ଘଟଣା ଘଟିଛି, ଏହା ପରେ ଆମେ ଏହି ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତିି ଆଣିଛୁ । କାରଣ ଏହାକୁ ପ୍ରାରମ୍ଭିକ ପର୍ଯ୍ୟାୟରେ ଆଣି ଏକ ପ୍ରକାର ଛାଡି ଦିଆଯାଇଛି । ବର୍ତ୍ତମାନ ସମସ୍ତ ବନ୍ଧୁ ମାନଙ୍କର ଆବଶ୍ୟକ ରହିଛି, କାରଣ ବର୍ତ୍ତମାନ ଅନେକ ପଦକ୍ଷେପ, ଅନେକ ବ୍ୟବସ୍ଥା ବିକଶିତ ହୋଇଛି । କିନ୍ତୁ ତଥାପି ଆମ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଆଗକୁ ଯିବାପାଇଁ ପାଇଁ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ଯୋଡିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ଆଗକୁ ଯିବାକୁ ପଡିବ । ବର୍ତ୍ତମାନ, ଏଠାରୁ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରର ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଆସିବ ତାହାକୁ ମୁଁ କଳ୍ପନା କରିପାରୁଛି, ବନ୍ଧୁଗଣ । ଏହି ପରିବର୍ତ୍ତନ ଅଭୂତପୂର୍ବ ଫଳାଫଳ ଆଣିବାକୁ ଯାଉଛି । ଏବଂ ଯଦି ତୁମେ ଏହାକୁ ଏକ ବର୍ଷ ପରେ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କର, ତେବେ ତୁମେ ନିଜେ ବିଶ୍ୱାସ କରିବ ଯେ ହଁ, ଆମେ ଭାବି ନ ଥିଲୁ ଯେ ଆମେ ସେଠାରୁ ଏଠାକୁ ଆସିଛୁ । ୧୩-୧୪ ପ୍ରତିଶତ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ମୂଲ୍ୟର ସ୍ତରକୁ ଦେଖନ୍ତୁ, ଆମେ ସମସ୍ତେ ମିଳିମିଶି ଏହାକୁ ଯଥାଶୀଘ୍ର ଏକ ଅଙ୍କକୁ ଆଣିବାକୁ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିବା ଉଚିତ । ଯଦି ଆମେ ବିଶ୍ୱ ସ୍ତରରେ ପ୍ରତିଯୋଗୀ ହେବାକୁ ଚାହୁଁଛୁ ତେବେ ଏହା ଏକ ଅଳ୍ପ ଉଚ୍ଚତାରେ ଝୁଲୁଥିବା ଫଳ ସଦୃଶ୍ୟ । ଅନ୍ୟ ସମସ୍ତ ଜିନିଷ ମଧ୍ୟରୁ ବୋଧହୁଏ ପଚାଶଟି ଜିନିଷ ଆମ ପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବା କଷ୍ଟକର କରିପାରେ । କିନ୍ତୁ ଏହା କମ୍ ଉଚ୍ଚତାରେ ଥିବା ଫଳ ଭଳି । କେବଳ ଆମର ପ୍ରୟାସ ଦ୍ୱାରା, କେବଳ ଦକ୍ଷତା ଦ୍ୱାରା, କେବଳ କିଛି ନିୟମ ଅନୁସରଣ କରି ଆମେ ୧୩-୧୪ ପ୍ରତିଶତରୁ ଏକକ ସଂଖ୍ୟାକୁ ଆସିପାରିବା ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ମାଧ୍ୟମରେ ଆଉ ଦୁଇଟି ପ୍ରମୁଖ ଆହ୍ୱାନର ସମାଧାନ କରାଯାଇ ପାରିଛି । ଯେତେ ସ୍ଥାନ ହେଉନା କାହିଁକି, ଜଣେ ଉତ୍ପାଦକଙ୍କୁ ତାଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ଜିଲ୍ଲାରେ ବିଭିନ୍ନ ଲାଇସେନ୍ସ ନେବାକୁ ପଡିଥାଏ । ଆମର ରପ୍ତାନିକାରୀମାନଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଏକ ଦୀର୍ଘ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଅତିକ୍ରମ କରିବାକୁ ପଡିଥାଏ । ସେମାନଙ୍କର ସାମଗ୍ରୀକୁ ଟ୍ରକ୍ ଏବଂ ଟ୍ରାକ୍ କରିବା ପାଇଁ ରପ୍ତାନିକାରୀଙ୍କୁ ରପ୍ତାନିକାରୀ ସିପିଂ ବିଲ୍ ନମ୍ବର, ରେଳବାଇ କନ୍ସାଇନମେଣ୍ଟଣ୍ଟ ନମ୍ବର, ଇ-ୱେ ବିଲ୍ ନମ୍ବର ଇତ୍ୟାଦି ଯୋଡିବାକୁ ପଡିଥାଏ । ତେବେ ଯାଇ ସେ ଦେଶର ସେବା କରିପାରିବେ । ବର୍ତ୍ତମାନ ଆପଣମାନେ ଭଲ ଲୋକ, ତେଣୁ ଅଧିକ ଅଭିଯୋଗ କରି ନାହାନ୍ତି । କିନ୍ତୁ ମୁଁ ତୁମର ଯନ୍ତ୍ରଣା ବୁଝି ପାରୁଛି ତେଣୁ ମୁଁ ଏହାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରୁଛି । ୟୁନିଫାଏଡ୍ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ଇଣ୍ଟରଫେସ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ଅର୍ଥାତ ୟୁଏଲ୍ଆଇପି (ୟୁଲିପ୍) ଏବଂ ଏଠାରେ ମୁଁ ଏହା କହୁଛି ୟ ଲିପ୍, ୟୁଲିପ୍ ଆଜି ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି, ରପ୍ତାନିକାରୀମାନେ ଏହି ଦୀର୍ଘ ପ୍ରକ୍ରିୟାରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବେ । ଏବଂ ଏହାର ଏକ ଡେମୋ ଆପଣଙ୍କ ପଛରେ ଥିବା ପ୍ରଦର୍ଶନୀରେ ଦେଖିପାରିବେ କି ଆପଣ କେତେ ଶୀଘ୍ର ନିଜ ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେଇ ଆଗକୁ ବଢିପାରିବେ । ୟୁଲିପ୍ ପରିବହନ କ୍ଷେତ୍ର ସହିତ ଜଡିତ ସମସ୍ତ ଡିଜିଟାଲ୍ ସେବାକୁ ଏକ ପ୍ଲାଟଫର୍ମରେ ଆଣିବ । ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ଅଧୀନରେ ଇଜ୍ ଅଫ୍ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ସର୍ଭିସେସ୍ ନାମକ ଏକ ଡିଜିଟାଲ୍ ପ୍ଲାଟଫର୍ମ ମଧ୍ୟ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି । ଏହି ପୋର୍ଟାଲ ମାଧ୍ୟମରେ ଶିଳ୍ପ ସଙ୍ଗଠନଗୁଡିକ ସରକାରୀ ଏଜେନ୍ସି ସହିତ ସିଧାସଳଖ ଯେକୌଣସି ବିଷୟ ଉଠାଇପାରିବେ, ଯାହା ସେମାନଙ୍କ କାର୍ଯ୍ୟ ଏବଂ କାର୍ଯ୍ୟଦକ୍ଷତାରେ ସମସ୍ୟା ସୃଷ୍ଟି କରୁଛି । ତାହା ହେଉଛି, ଅତ୍ୟନ୍ତ ସ୍ୱଚ୍ଛ ଢଙ୍ଗରେ, ଆପଣଙ୍କୁ କୌଣସି ବାଧା ବିନା ସରକାରଙ୍କ ନିକଟକୁ ନେବା ପାଇଁ ଏକ ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇଛି । ଏହିପରି ମାମଲାଗୁଡ଼ିକର ଶୀଘ୍ର ସମାଧାନ ପାଇଁ ଏକ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ କରାଯାଇଛି ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ପାଇଁ ଯଦି କେଉଁଠାରୁ ସର୍ବାଧିକ ସମର୍ଥନ ପାଇବାକୁ ରହିଛି, ତେବେ ଏହା ହେଉଛି ପିଏମ୍ ଗତିଶକ୍ତି ଜାତୀୟ ମାଷ୍ଟର ପ୍ଲାନ୍ । ମୁଁ ଖୁସି ଯେ ଆଜି ଦେଶର ସମସ୍ତ ରାଜ୍ୟ ତଥା କେନ୍ଦ୍ରଶାସିତ ଅଞ୍ଚଳର ଆମର ସମସ୍ତ ୟୁନିଟ୍ ଏଥିରେ ଯୋଗ ଦେଇଛନ୍ତି ଏବଂ ପ୍ରାୟ ସମସ୍ତ ବିଭାଗ ମିଳିତ ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟ ଆରମ୍ଭ କରିଛନ୍ତି । କେନ୍ଦ୍ର ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପ ସହ ଜଡିତ ସୂଚନାର ଏକ ବିଶାଳ ଡାଟାବେସ୍ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି । ଆପଣ ଜାଣିଲେ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ହେବେ ଯେ ଆଜି ପ୍ରାୟ ଦେଢ ହଜାର ସ୍ତରରେ କେନ୍ଦ୍ର ଏବଂ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ତଥ୍ୟ ଅର୍ଥାତ ୧୫୦୦ ସ୍ତର ପିଏମ୍ ଗତିଶକ୍ତି ପୋର୍ଟାଲରେ ଆସୁଛି । କେଉଁଠାରେ କେଉଁ ପ୍ରକଳ୍ପ ରହିଛି, ଜଙ୍ଗଲ ଜମି କେଉଁଠାରେ ରହିଛି, ପ୍ରତିରକ୍ଷା ଜମି କେଉଁଠାରେ ଅଛି, ଏହିପରି ସମସ୍ତ ସୂଚନା ଗୋଟିଏ ସ୍ଥାନରେ ଆସିବା ଆରମ୍ଭ କରିଛି । ଏହା ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପ ଯୋଜନାରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିଛି, ଅନୁମୋଦନକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିଛି ଏବଂ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନ କାଗଜରେ ହିଁ ପ୍ରଥମରୁ ପକ୍କା ହୋଇଯାଉଛି । ଆମ ଭିତ୍ତିଭୂମିରେ ପୂର୍ବରୁ ବ୍ୟବହୃତ ହେଉଥିବା ଦୂରତାଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ ପିଏମ୍ ଗତିଶକ୍ତି ଯୋଗୁଁ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଦୂର ହେଉଛି । ମୋର ମନେ ଅଛି ଯେ ଦେଶରେ ପୂର୍ବରୁ କିଭଳି କିଛି ନବୁଝି ନସୁଝି ଭିତ୍ତିଭୂମି ପ୍ରକଳ୍ପର ଘୋଷଣା କରାଯାଉଥିଲା ଓ ଦଶନ୍ଧି ଦଶନ୍ଧି ଧରି ତାହାକୁ ଝୁଲାଇ ରଖାଯାଉଥିଲା । ଦେଶର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ର ଏଥିପାଇଁ ଏକ ବଡ କ୍ଷତି ସହିଛି । ଯେତେବେଳେ ମୁଁ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ବିଷୟରେ କହୁଛି । ତାଙ୍କର ମାନବୀୟ ଚେହେରା ମଧ୍ୟ ଅଛି । ଯଦି ଆମେ ଏହି ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ସଠିକ୍ ଭାବରେ ଚଲାଉ, ତେବେ କୌଣସି ଟ୍ରକ୍ ଡ୍ରାଇଭରକୁ ରାତିରେ ବାହାରେ ଶୋଇବାକୁ ପଡିବ ନାହିଁ । ସେ ମଧ୍ୟ ନିଜ କର୍ତ୍ତବ୍ୟ କରିବା ପରେ ରାତିରେ ଘରକୁ ଆସିପାରିବେ, ସେ ରାତିରେ ଶୋଇ ପାରିବେ । ଏହି ସମସ୍ତ ଯୋଜନା ବ୍ୟବସ୍ଥା ସବୁ ସହଜରେ କରାଯାଇପାରିବ । ଏବଂ ଏହା କେତେ ବଡ ସେବା ହେବ । ମୁଁ ଯାହା କହିବାକୁ ଚାହୁଁଛି ତାହା ହେଉଛି ଏହି ନୀତିର ନିଜେ ଦେଶର ସମଗ୍ର ଚିନ୍ତାଧାରାକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାର ସାମର୍ଥ୍ୟ ଅଛି ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଗତିଶକ୍ତି ଏବଂ ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶକୁ ଏକ ନୂତନ କର୍ମ ସଂସ୍କୃତି ଆଡକୁ ନେଇଯାଉଛି । ସମ୍ପ୍ରତି ଅନୁମୋଦିତ ଗତିଶକ୍ତି ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟ ଯଥା ଆମେ ଏହା ସହିତ ମାନବ ସମ୍ବଳ ବିକାଶର କାର୍ଯ୍ୟ ମଧ୍ୟ ମିଳିତ ଭାବେ କରିଛୁ । ଆଜି ତ ନୀତି ଆଣିଛୁ । ଗତିଶକ୍ତି ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟରୁ ବାହାରୁଥିବା ପ୍ରତିଭାଙ୍କୁ ମଧ୍ୟ ଏଠାରୁ ବହୁତ ବହ ସାହାଯ୍ୟ ମିଳିବାକୁ ଯାଉଛି ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଭାରତରେ କରାଯାଉଥିବା ଏହି ପ୍ରୟାସ ମଧ୍ୟରେ, ଆମ ପାଇଁ ଏହା ମଧ୍ୟ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଯେ ଆଜି ଭାରତ ପ୍ରତି ବିଶ୍ୱର ମନୋଭାବ ବଦଳୁଛି । ଆଜି ବିଶ୍ୱ ଭାରତକୁ ବହୁତ ସକାରାତ୍ମକ ଭାବେ ମୂଲ୍ୟାଙ୍କନ କରୁଛି, ଆମ ଦେଶରେ କିଛି ସମୟ ଲାଗିଥାଏ । କିନ୍ତୁ ବାହାରେ ହେଉଛି । ବିଶ୍ୱ ଭାରତ ଠାରୁ ବହୁତ ଆଶା ରଖିଛି, ଏବଂ ଅରପଣମାନଙ୍କ ସହିତ ଯେଉଁମାନେ ଜଡିତ ହୋଇପାରନ୍ତି, ଆପଣ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏହା ମଧ୍ୟ ଅନୁଭବ କରିଥିବେ । ଦୁନିଆର ବଡ ବଡ ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ଆଜି ଭାରତ ଏକ ‘ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ସୁପର ପାୱାର’ ଭାବରେ ଉଭା ହେଉଛି । ବିଶେଷଜ୍ଞ ତଥା ଗଣତାନ୍ତ୍ରିକ ଶକ୍ତିମାନେ ଭାରତର ‘ଅତିରିକ୍ତ ଅସାଧାରଣ ପ୍ରତିଭା ଇକୋ-ସିଷ୍ଟମ୍’ ଦ୍ୱାରା ଗଭୀର ଭାବରେ ପ୍ରଭାବିତ ହୋଇଛନ୍ତି । ବିଶେଷଜ୍ଞମାନେ ଭାରତର ‘ନିଷ୍ଠା’ ଏବଂ ‘ପ୍ରଗତି’କୁ ପ୍ରଶଂସା କରୁଛନ୍ତି । ଏବଂ ଏହା କୌଣସି ସଂଯୋଗ ନୁହେଁ । ବୈଶ୍ୱିକ ସଙ୍କଟ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ଏବଂ ଭାରତୀୟ ଅର୍ଥନୀତି ଯେଭଳି ସ୍ଥିରତା ଦେଖାଇଛି ତାହା ବିଶ୍ୱକୁ ନୂତନ ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସରେ ପରିପୂର୍ଣ୍ଣ କରିଛି । ଗତ ବର୍ଷରେ ଭାରତ ଯେଉଁ ସଂସ୍କାର ଆଣିଛି, ସେ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିଥିବା ନୀତି ପ୍ରକୃତରେ ଅଭୂତପୂର୍ବ ଅଟେ । ତେଣୁ ଭାରତ ଉପରେ ବିଶ୍ୱର ବିଶ୍ୱାସ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି ଏବଂ କ୍ରମାଗତ ଭାବରେ ବୃଦ୍ଧି ପାଇବାରେ ଲାଗିଛି । ଆମକୁ ବିଶ୍ୱର ଏହି ବିଶ୍ୱାସ ସହିତ ପୂର୍ଣ୍ଣ ଭାବରେ ରହିବାକୁ ପଡିବ । ଏହା ଆମର ଦାୟିତ୍ୱ, ଆମ ସମସ୍ତଙ୍କର ଏକ ଦାୟିତ୍ୱ ଅଟେ ଏବଂ ଏହିପରି ସୁଯୋଗ ହରାଇବା ଆମ ପାଇଁ କଦାପି ଲାଭଦାୟକ ହେବ ନାହିଁ । ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ଆଜି ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି, ମୋର ପୂରା ବିଶ୍ୱାସ ଯେ ଏହା ଦେଶର ଜୀବନର ପ୍ରତ୍ୟେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏକ ନୂତନ ଗତି ଆଣିବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଯାଉଛି ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ବିକାଶର ସଙ୍କଳ୍ପ ନେଇ ଆଗକୁ ବଢୁଥିବା ଭାରତରେ ଆପଣଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ କେହି ଏପରି ନାହାନ୍ତି ଯିଏ ଆମ ଦେଶ ଏକ ବିକାଶଶୀଳ ଦେଶ ହେବାକୁ ଚାହୁଁନାହାଁନ୍ତି, କେହି ଏଭଳି ନାହାନ୍ତି । ଏହା ହେଉଛି ସମସ୍ୟା, ଆସନ୍ତୁ ଏହାକୁ କେହି କରିବ । ଏହା ମୁଁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବାକୁ ଚାହୁଁଛି, ଆମକୁ ଏହା ଏକତ୍ର କରିବାକୁ ହେବ । ବିକଶିତ ଭାରତର ସଂକଳ୍ପ ସହିତ ଚାଲୁଥିବା ଭାରତକୁ ବର୍ତ୍ତମାନ ବିକଶିତ ଦେଶମାନଙ୍କ ସହ ଅଧିକ ପ୍ରତିଦ୍ୱନ୍ଦ୍ୱିତା କରିବାକୁ ପଡିବ ଏବଂ ଆସନ୍ତୁ ଧରିବା ଯେ ଆମେ ଯେତେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ହେବା ଆମର ପ୍ରତିଯୋଗିତା ସେତେ ଅଧିକ ଶକ୍ତିଶାଳୀ ଲୋକଙ୍କ ସହ ରହିବ । ଆମେ ଏହାକୁ ସ୍ୱାଗତ କରିବା ଉଚିତ, ଆମେ ଦ୍ୱିଧାବୋଧ କରିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ, ଆସ, ପ୍ରସ୍ତୁତ ଅଛୁ । ସେଥିପାଇଁ ମୁଁ ଅନୁଭବ କରେ ଯେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଉତ୍ପାଦ, ପ୍ରତ୍ୟେକ ପଦକ୍ଷେପ, ଆମର ପ୍ରକ୍ରିୟା ମଧ୍ୟ ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରତିଯୋଗୀ ହେବା ଉଚିତ । ସେବା କ୍ଷେତ୍ର ହେଉ, ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷେତ୍ର, ଅଟୋମୋବାଇଲ୍, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ହେଉ, ଆମକୁ ପ୍ରତ୍ୟେକ କ୍ଷେତ୍ରରେ ବଡ଼ ଲକ୍ଷ୍ୟ ରଖିବାକୁ ହେବ ଏବଂ ସେଗୁଡିକ ହାସଲ କରିବାକୁ ପଡିବ । ଆଜି ଭାରତରେ ର୍ନିମିତ ଉତ୍ପାଦ ପ୍ରତି ବିଶ୍ୱର ଆକର୍ଷଣ କେବଳ ଆମକୁ ପଛରେ ପକାଇବା ମଧ୍ୟରେ ସୀମିତ ରହିବା ଉଚିତ ନୁହେଁ । ବନ୍ଧୁଗଣ, ଆମେ ବିଶ୍ୱ ବଜାରକୁ କାବୁ କରିବା ଦିଗରେ ଚିନ୍ତା କରିବା ଉଚିତ । ଭାରତର କୃଷିଜାତ ଦ୍ରବ୍ୟ ହେଉ, ଭାରତର ମୋବାଇଲ୍ ହେଉ କିମ୍ବା ଭାରତର ବ୍ରାହ୍ମୋସ୍ କ୍ଷେପଣାସ୍ତ୍ର, ସେଗୁଡ଼ିକ ସଂକ୍ରାନ୍ତରେ ଆଜି ବିଶ୍ୱରେ ଆଲୋଚନା ହେଉଛି । କରୋନା ଅବଧିରେ ଭାରତରେ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଟିକା ଏବଂ ଔଷଧ ବିଶ୍ୱର ଲକ୍ଷ ଲକ୍ଷ ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନ ରକ୍ଷା କରିବାରେ ସହାୟକ ହୋଇଛି । ଆଜି ସକାଳେ ମୁଁ ଉଜବେକିସ୍ତାନରୁ ଆସିଲି । ଗତକାଲି ରାତିରେ ମୁଁ ଉଜବେକିସ୍ତାନର ରାଷ୍ଟ୍ରପତିଙ୍କ ସହ କଥା ହେଉଥିଲି । ବିଳମ୍ବ ହୋଇଥିଲା, କିନ୍ତୁ ସେ ଏତେ ଉତ୍ସାହର ସହିତ କହୁଥିଲେ ଯେ ପୂର୍ବରୁ ଉଜବେକିସ୍ତାନରେ ଯୋଗ ପ୍ରତି ଆମର ଏକ ପ୍ରକାର ଘୃଣା ଥିଲା । କିନ୍ତୁ ଆଜି ପରିସ୍ଥିତି ଏପରି ଯେ ପ୍ରତ୍ୟେକ ରାସ୍ତା ଘାଟରେ ଏବେ ଯୋଗ ଚାଲିଛି, ଆମକୁ ଭାରତୀୟ ପ୍ରଶିକ୍ଷକ ଦରକାର ବୋଲି କହିଛନ୍ତି । ମୁଁ ଯାହା କହିବାକୁ ଚାହୁଁଛି, ଭାରତ ଆଡକୁ ବିଶ୍ୱର ଚିନ୍ତାଧାରା ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ବଦଳୁଛି ବନ୍ଧୁଗଣ । ବିଶ୍ୱ ବଜାରରେ ପ୍ରାଧାନ୍ୟ ବିସ୍ତାର କରିବାକୁ ଭାରତରେ ଉତ୍ପାଦିତ ସାମଗ୍ରୀ ପାଇଁ ଦେଶରେ ଏକ ଦୃଢ ସମର୍ଥନ ବ୍ୟବସ୍ଥା ରହିବା ମଧ୍ୟ ସମାନ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ । ଏହି ସହାୟତା ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ଆଧୁନିକୀକରଣ କରିବାରେ ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତି ବହୁତ ସହାୟକ ହେବ ।
ଆଉ ବନ୍ଧୁଗଣ,
ଆପଣ ସମସ୍ତେ ଜାଣନ୍ତି ଯେ ଯେତେବେଳେ ଦେଶର ରପ୍ତାନି ବଢେ ଦେଶରେ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ସମସ୍ୟା କମିଯାଏ, ତା’ହେଲେ ଏହାର ବଡ଼ ଲାଭ ଆମର ଛୋଟ ଶିଳ୍ପ ଏବଂ ସେଥିରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରୁଥିବା ଲୋକଙ୍କ ନିକଟକୁ ଯାଇଥାଏ । ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ରକୁ ମଜବୁତ କରିବା କେବଳ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ଜୀବନକୁ ସହଜ କରିବ ନାହିଁ ବରଂ ଶ୍ରମ ଏବଂ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ସମ୍ମାନ ବଢାଇବାରେ ମଧ୍ୟ ସହାୟକ ହେବ ।
ବନ୍ଧୁଗଣ,
ବର୍ତ୍ତମାନ ଭାରତର ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ କ୍ଷେତ୍ର ସହିତ ଜଡିତ ସମସ୍ୟାର ଅନ୍ତ ହେବ, ଆଶା ବଢିବ, ଏହି କ୍ଷେତ୍ର ବର୍ତ୍ତମାନ ଦେଶର ସଫଳତାକୁ ନୂତନ ଶିଖରକୁ ନେଇଯିବ । ଭିତ୍ତିଭୂମି ବିକାଶ, ବ୍ୟବସାୟର ସମ୍ପ୍ରସାରଣ ଏବଂ ନିଯୁକ୍ତି ସୁଯୋଗ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ଜାତୀୟ ଲଜିଷ୍ଟିକ୍ ନୀତିର ଅପାର ସମ୍ଭାବନା ଅଛି । ଆମକୁ ଏହି ସମ୍ଭାବନାଗୁଡ଼ିକୁ ଏକାଠି ହୃଦୟଙ୍ଗମ କରିବାକୁ ପଡିବ । ଏହି ସଂକଳ୍ପ ସହିତ, ତୁମ ସମସ୍ତଙ୍କୁ ପୁଣି ଥରେ ଅନେକ ଶୁଭେଚ୍ଛା ଏବଂ ବର୍ତ୍ତମାନ ତୁମକୁ ଚିତା ବେଗରେ ସାମଗ୍ରୀ ଉଠାଇବାକୁ, ବହନ କରିବାକୁ ପଡିବ, ମୁଁ ଏହା ତୁମଠାରୁ ଆଶା କରୁଛି, ଧନ୍ୟବାଦ ।
HS
National Logistics Policy is a comprehensive effort to enhance efficiency of the logistics ecosystem in India. https://t.co/70ZlTMQILp
— Narendra Modi (@narendramodi) September 17, 2022
Make in India और आत्मनिर्भर होते भारत की गूंज हर तरफ है।
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
भारत export के बड़े लक्ष्य तय कर रहा है, उन्हें पूरे भी कर रहा है।
भारत manufacturing hub के रूप में उभर रहा है, वो दुनिया के मन में स्थिर हो रहा है: PM @narendramodi
ऐसे में National Logistics Policy सभी sectors के लिए नई ऊर्जा लेकर आई है: PM @narendramodi
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
Logistic connectivity को सुधारने के लिए, systematic Infrastructure development के लिए हमने सागरमाला, भारतमाला जैसी योजनाएं शुरू कीं, Dedicated Freight Corridors के काम में अभूतपूर्व तेजी लाए: PM @narendramodi
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
आज भारतीय Ports की Total Capacity में काफी वृद्धि हुई है और container vessels का औसत टर्न-अराउंड टाइम 44 घंटे से अब 26 घंटे पर आ गया है।
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
वॉटरवेज के जरिए हम Eco-Friendly और Cost Effective ट्रांसपोर्टेशन कर पाएं, इसके लिए देश में अनेकों नए वॉटरवेज भी बनाए जा रहे हैं: PM
नेशनल लॉजिस्टिक्स पॉलिसी को सबसे ज्यादा सपोर्ट अगर किसी से मिलने वाला है, तो वो है पीएम गतिशक्ति नेशनल मास्टर प्लान।
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
मुझे खुशी है कि आज देश के सभी राज्य और केंद्र शासित इकाइयां इससे जुड़ चुके हैं और लगभग सभी विभाग एक साथ काम करना शुरु कर चुके हैं: PM @narendramodi
सरकार ने technology की मदद से भी logistics sector को मजबूत करने का प्रयास किया है।
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
ई-संचित के माध्यम से paperless EXIM trade process हो,
Customs में faceless assessment हो,
e-way bills, FASTag का प्रावधान हो,
इन सभी ने logistics sector की efficiency बहुत ज्यादा बढ़ा दी है: PM
दुनिया के बड़े-बड़े एक्सपर्ट कह रहे हैं कि भारत आज ‘democratic superpower’ के तौर पर उभर रहा है।
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
एक्सपर्ट्स, भारत के ‘extraordinary talent ecosystem’ से बहुत प्रभावित हैं।
एक्सपर्ट्स, भारत की ‘determination’ और ‘progress’ की प्रशंसा कर रहे हैं: PM @narendramodi
भारत में बने प्रॉडक्ट्स दुनिया के बाजारों में छाएं, इसके लिए देश में Support System का मजबूत होना भी उतना ही जरूरी है।
— PMO India (@PMOIndia) September 17, 2022
नेशनल लॉजिस्टिक्स पॉलिसी हमें इस सपोर्ट सिस्टम को आधुनिक बनाने में बहुत मदद करेगी: PM @narendramodi